Gadżety reklamowe dla firm – na co warto zwrócić uwagę

Gadżety reklamowe są to niewielki przedmioty, często pozbawione funkcji użytkowej, na których umieszczamy informacje o firmie. Przedmiot ten mam za zadanie utrwalić w pamięci konsumenta wizerunek naszej firmy. Obecnie każde przedsiębiorstwo potrzebuje reklamy, aby pozyskać i utrzymać przy sobie klientów.

Gadżety reklamowe – rodzaje

torba szydełkowaGadżety reklamowe stanowią jedną z najstarszych form upowszechniania informacji o firmie. Przedsiębiorstwa za ich pomocą starają się przypominać o swoim istnieniu. Taka forma reklamy ma również nagrodzić klienta za wybranie naszej firmy. Dlatego warto zwrócić uwagę na przydatność wybranego gadżetu. Przy wyborze takiego nośnika powinniśmy przede wszystkim zwrócić uwagę na charakter naszych klientów. Upominek ten powinien być dostosowany do rodzaju relacji pomiędzy przedsiębiorstwem, a klientem. Jeśli firma pozycjonuje się jako specjalistyczna instytucja, która zamiast bazy klientów posiada kontakty biznesowe, to w złym guście jest podarowanie klientowi czapeczki z logiem. Podarunki te dlatego powinny być ścisłe związane z charakterem naszych relacji biznesowych. Na rynku reklamowym wyróżnić można wiele form gadżetów reklamowych. Do najpopularniejszych z nich należą:

  • breloki,
  • długopisy,
  • kubki,
  • koszulki,
  • torby,
  • kalendarze.

Wybór jednak jest o wiele większy i profesjonalna agencja reklamowa z pewnością pomoże dopasować odpowiednie gadżety.

Czy warto inwestować w kalendarze firmowe?

kalendarz firmowyWybierając upominki pamiętajmy o ich głównym zadaniu, powinny przypominać o naszej firmie. W takim wypadku idealną formą wydają się kalendarze firmowe. Wydawać by się mogło, że w czasach terminarzy elektronicznych kalendarze są zbyteczne. Nic bardziej mylnego, kalandarze często wiesza się w biurach na ścianach, tak aby łatwo było na nie spojrzeć. Dla firm jest to spora szansa reklamy, gdyż każdorazowo zauważane jest logo, a o to w gadżetach reklamowych właśnie chodzi. Wybierając kalendarz powinniśmy zwrócić uwagę na jego przejrzystość, gdyż jego głównym zadaniem jest organizacja pracy. Dobrze zaplanowany terminarz będzie bardziej doceniony przez obdarowanego klienta. Na rynku wydawniczym wybór form kalendarzy jest szeroki. Możemy wybierać spośród kalendarzy:

  • ściennych,
  • biurowych,
  • książkowych,
  • notesowych.

Przy dokonywaniu wyboru zwrócić należy uwagę na wielkość powierzchni wolnej na reklamę. Im więcej wolnego miejsca tym więcej informacji o firmie możemy zamieścić.

Promocja wewnątrz przedsiębiorstwa

promocjaReklamując nasze przedsiębiorstwo często skupiamy się na działaniach skierowanych na zewnątrz firmy. Jednak nowoczesne podejście do marketingu wskazuje, że skuteczność odnoszą działania reklamowe prowadzone względem klientów, ale także względem pracowników firmy. Jest to tak zwany employer branding. Zakłada się w tym podejściu, że pracownik jest wizytówką firmy. Dlatego powinniśmy zadbać o to by był on zadowolony z pracy u nas. W tym celu zastosować można wiele zabiegów. Przede wszystkim powinno się zadbać o jak najlepszą atmosferę w pracy. Pomocne mogą być tutaj wyjazdy integracyjne, organizowane cyklicznie dadzą pozytywny efekt wśród załogi. Jeszcze innym sposobem jest zadbanie o bogaty pakiet socjalny. Warto zwrócić uwagę by tego rodzaju premie były dopasowane do konkretnego pracownika, a nie narzucone z góry. Mogą wtedy przynieść odwrotny efekt od zamierzonego.

Pinsy reklamowe i znaczki firmowe, czyli jak obrandować pracownika

Pracownik stanowi wizytówkę firmy. To on bezpośrednio ma kontakt z klientem. Na podstawie jego wyglądu konsument wyrabia sobie opinie o przedsiębiorstwie i podejmuje ostateczną decyzje. Dlatego warto zadbać o to, aby pracownik od razu kojarzył się z firmą. W tym celu można wykorzystać pinsy i znaczki firmowe. Dzięki umieszczeniu loga w stroju pracownika, będzie on szybko kojarzyć się z przedsiębiorstwem.


Tekst powstał z pomocą:

  • Makogift.pl – producent gadżetów reklamowych z nadrukiem
  • Wirtualnemedia.pl – serwis o reklamie, PR, marketingu
  • Cyfrowypress.pl – mini drukarnia internetowa

Podsumowanie

Sposobów na wyróżnienie się wśród konkurencji jest wiele. Niewątpliwie warto korzystać z gadżetów reklamowych. Ważne jest jednak, aby odpowiednio dobrać je do charakteru klienta. Tylko w taki sposób działania marketingowe odniosą skutek.