Przejdź do treści

Reklama – czy warto stawiać na internet, czy trzymać się klasycznych metod?

Reklama od zawsze była kluczem do sukcesu przedsiębiorstwa. W ostatnich czasach gdzie konkurencja na rynku stała się naprawdę bardzo duża zyskała ona jeszcze większe znaczenie. Form reklamy, obecnie dostępnych jest jednak bardzo wiele, co za tym idzie trudno określić który z nich jest najskuteczniejszy.

Kompleksowa reklama – agencja reklamowa

Reklama w internecieWspółcześnie jednym z lepszych rozwiązań jest zlecenie przeprowadzenie całej kampanii reklamowej agencji reklamowej, które przygotuje najkorzystniejszą dla danego przedsiębiorstwa strategie oraz dobierze najefektywniejsze w danej sytuacji metody. Działanie tego typu biur pozwalają na jednoczesne kreowanie wizerunku formy oraz reklamowanie usług czy produktów danej firmie. W kampaniach zwykle jednocześnie wykorzystywanych jest co najmniej kilka mediów, które są nośnikami reklamy, bowiem obecnie najskuteczniejsze reklamy ton te, które docierają do odbiorcy za pośrednictwem różnych kanałów tworząc tym samym subkody. Nie ma jednak co ukrywać, ze jest to raczej dość drogie rozwiązanie, ponieważ ponosi się koszta związane z usługami samej agencji jak i prowadzonymi na rzecz firmy działaniami, co za tym idzie na wynajęcie biura reklamowego, które przygotuje skuteczną kampanie reklamową i marketingowa stać tylko duże korporacje i prężnie się rozwijające przedsiębiorstwa.

Tania, tradycyjna reklama – wizytówki ulotki

Wizytówka firmowaOd lat niezmiennie jednym z powszechniejszych środków reklamowych są wizytówki i ulotki. Wizytówki pomagają w kreowaniu wizerunku firmy i utrwalają pamięć o niej. Dlatego bardzo istotnym elementem jest sposób ich wykonania i wygląd szaty graficznej. Na wizytówce powinny znaleźć się takie elementy jak:

  • logo
  • dane kontaktowe
  • imię i nazwisko właściciela
  • informacje dodatkowe (e-mai, pełna nazwa firmy, strona internetowa)

Zlecając wykonanie wizytówek wraz z projektem, należy przy zleceniu wyraźnie określić w jakiej kolorystyce ma być wizytówka, ponieważ powinna ona być spójna z flagową kolorystyką całej firmy. W przypadku ulotek ich schludność również jest bardzo ważna jednak tym co decyduje o ich skuteczności, jest ciekawie zaprojektowana oprawa wizualna, która przykuwa wzrok potencjalnego klienta.

Nowoczesna reklama – aplikacje internetowe, strony internetowe

Aplikacja internetowaW czasach internetu bardzo dobrym nośnikiem reklamy okazuje się być on sam. Wykorzystywać go można na kilka sposobów. Pierwszym z nich może być zamieszczanie ogłoszeń czy też informacji o promocjach i swoich produktach na przeznaczonych do tego celu stronach. Innym sposobem na wykorzystanie jego możliwości jest założenie strony własnej firmy lub zlecenie wykonania indywidualnych aplikacji, które ułatwią pozyskanie nowych klientów lub zaciekawią tych potencjalnych. Popularne w ostatnim czasie stało się także wykorzystywanie social mediów w celach reklamowych. Najczęściej wykorzystuje się takie portale społecznościowe jak Facebook. Za jego pośrednictwem przede wszystkim wytwarza się pozytywne wizerunek firmy, jest to jednak tez bardzo dobra metoda na rozreklamowanie jakiejś promocji czy nowej usługi. Sama reklama z wykorzystanie fb polega na założenie fanpage’u firmy i dodawaniu na niej informacji rożnej treści w formie obrazka i krótkiego komentarza. Zaletą tego rodzaju reklamy jest fakt, że rozpowszechnia się ona samoistnie, jeden znajomy przekazuje ją innemu i tak dalej, co za tym idzie zasięg jej oddziaływania jest bardzo szeroki.


 

Więcej informacji na powyższe tematy można znaleźć na:

  • Art Delarte – agencja interaktywna zajmująca się projektowaniem logo i stron internetowych
  • Web-to-print – drukarnia internetowa tworząca ulotki i wizytówki
  • Webroad.pl – blog poświęcony tematyce tworzenia stron internetowych

 

Zdanie podsumowujące

Możliwości reklamowanie się w dzisiejszych czasach jest bardzo wiele. Jedno są bardziej tradycyjne inne bardzo nowoczesne, trudno jednoznacznie wskazać, które z nich dają najlepsze rezultaty. Dużo zależy od tego do jakiej docelowej grupy jest skierowana konkretna reklama i działalność całej firmy. Praktyka pokazuje jednak, że najlepsze rezultaty uzyskuje się rożne metody reklamowani, ponieważ dają one najwyższe prawdopodobieństwo dotarcie do potencjalnych klientów i zainteresowania ich swoją ofertą.

Dodaj komentarz