Przejdź do treści

Sposoby na reklamę sklepu z akcesoriami jeździeckimi

Reklama odgrywa bardzo ważną rolę w każdym biznesie. Jeśli się o nią nie zadba, to potencjalny klient może w ogóle nie dowiedzieć się o istnieniu firmy. Dlatego tak ważne jest, aby właściwie podejść do tego zagadnienia. Dzięki temu uda się zapewnić zainteresowanie działalnością na samym początku prowadzenia firmy, ale także później je podtrzymać, przypominając się.

Akcesoria jeździeckie – dla kogo są?

czaprak na koniuPrzede wszystkim trzeba się zastanowić, dla kogo są przeznaczone akcesoria jeździeckie. To pozwoli lepiej dopasować przekaz reklamowy, a także bardziej trafnie podejść do kwestii marketingowych. Nie jest chyba dla nikogo tajemnicą, że na każdy rodzaj klienta będzie działało co innego. Inaczej sprzedaje się produkty przeznaczone dla małych dziewczynek, a inaczej te skierowane do osób, oddających się swojemu hobby. Każde przedsiębiorstwo ma ustaloną grupę docelową (a przynajmniej powinno ją mieć), która ma konkretne preferencje. Należy się zastanowić, co na tę grupę ludzi wpływa. Czym się kierują, kiedy podejmują decyzję o zakupie? Osoby jeżdżące konno to niedostateczne sprecyzowanie, o jakim kliencie mówimy. Są bowiem osoby, które dopiero uczą się jazdy i są takie, które poruszają się konno profesjonalnie. Czy do obu grup skierowany jest taki asortyment jak na przykład ochraniacze dla konia? Raczej nie. Oczywiście, firma może mieć wyodrębnionych kilka segmentów klientów, do których będzie kierować swoją ofertę. Każdy z nich jednak wymaga, aby użyć innych narzędzi reklamowych. W sklepie mogą znajdować się produkty przeznaczone na pierwsze lekcje jeździectwa i takie, które chętnie nabędą profesjonaliści. Biorąc pod uwagę fakt, że podczas nauki nie trzeba jeszcze posiadać kompletu ubrań i akcesoriów, warto byłoby się jednak szczególnie skupić raczej na tej drugiej grupie.

Czy torby reklamowe z nadrukiem to dobry pomysł?

torby reklamowe z nadrukiemPrzechodząc już typowo do metod reklamowania, warto omówić sposób, jakim jest zrobienie firmowych toreb. Na pewno nie zaszkodzi sprawić, aby sklep miał reklamówki foliowe. Wygląda to zawsze bardzo profesjonalnie, a więc można osiągnąć nie tylko skutek reklamowy, ale także wizerunkowy. Znacznie lepiej dostać zakupiony czaprak w ładnie wykonanej torbie niż w zwykłej, przezroczystej siatce. Raczej nie opłaca się wykonywać solidnych firmowych reklamówek do sklepu spożywczego, gdzie po prostu marża jest niska. Dla sklepu jeździeckiego natomiast wykonanie takich reklamówek na pewno nie będzie stanowiło zbyt obciążającego kosztu. Warto też zaznaczyć, że część klientów chętnie nabędzie na pewno torby bawełniane z jakimś ciekawym napisem. Warto mieć w ofercie tego typu produkt, który gdzieś z boku będzie miał logo sklepu. Takie torby kojarzą się z:

  • ekologią
  • zdrowym podejściem do życia
  • wytrzymałością
  • stylem
  • wegetarianizmem

Mogą więc pasować do stylu osoby jeżdżącej konno. Produkty specjalistyczne przeznaczone do konnej jazdy są przeważnie drogie, a więc kupuje je określona grupa ludzi. Kiedy zaś coś jest drogie, to zawsze warto to dodatkowo opakować, aby robiło jeszcze lepsze wrażenie.

Gdzie powinny się znaleźć telebimy LED?

telebim led w nocyInnym sposobem na reklamowanie się, i to reklamowanie bardziej widoczne, są telebimy. Trzeba jednak mieć pomysł na to, gdzie je umieścić. Najlepiej, kiedy znajdują się one gdzieś w centrum miasta, przez które przejeżdża i przechodzi najwięcej ludzi. Wtedy prawdopodobieństwo do dotarcia do klientów jest większe. Nie można jednak wcześniej nie przemyśleć czy akurat dana grupa osób bywa w takich lokalizacjach. Jeśli nie, to trzeba poszukać innej. Można umieścić reklamę gdzieś w okolicach sklepu, jeżeli jest to dobre miejsce. Poza tym do oświetlenia przydadzą się panele LED. Warto zadbać, aby nawet po ciemku było widać dany sklep jeździecki.


Dodatkowe źródła wiedzy związanej z tematem:

  • Foliowe.com – strona internetowa firmy tworzącej torby reklamowe z nadrukiem
  • Signs.pl – portal internetowy poświęcony reklamie wizualnej
  • Ledtom.pl – witryna internetowa firmy oferującej telebimy i panele led
  • Stajniasklep.pl – sklep online sprzedający ochraniacze dla konia i akcesoria jeździeckie

Podsumowanie

Reklama to bardzo rozległy temat i najważniejsze, żeby podchodzić do niej bardzo indywidualnie. Jeżeli firma nie ma w swoich szeregach, osoby za nią odpowiedzialnej, warto zatrudnić do tego celu agencję reklamową.