Przejdź do treści

W jaki sposób zamontować na budynku reklamę?

Reklama jest nieodłącznym elementem każdego przedsiębiorstwa. Zapewnia ona rozgłos firmy oraz zwiększenie jej dochodów, dlatego przed zdecydowaniem się na konkretną formę kampanii reklamowej warto poszerzyć wiedzę o niezbędne informacje z zakresu formy i umieszczania reklamy.

Banery, billboard, murale czyli formy reklamy zewnętrznej

Baner reklamowy na elewacjiProducenci reklam wciąż ścigają się w wymyślaniu co nowych sposobów na reklamę. Obecnie najpopularniejsze są reklamy zewnętrzne, ze względu na swój szeroki zasięg oddziaływania, prosty i wyraźny przekaz, ciągły kontakt oraz dużą różnorodność miejsca umieszczenia. Mogą to być np. środki transportu, do takiej formy reklamy zaliczamy:

  • car wrapping
  • folie one way vision umieszczane na publicznej komunikacji miejskiej
  • umieszczone na przyczepach samochodowych tablice

Drugim najpopularniejszym miejscem umieszczania reklam są ściany i elewacje budynków, tutaj zastosowanie znajdują m. in.:

  • murale
  • banery
  • billboard
  • banery
  • reklamy świetlne jak telebimy, tablice LED

Dość często spotykamy się także z reklamami stojącymi jak telebimy, pylony, reklamy pneumatyczne bądź przewijanymi plakatami tzw. citylighty.

Rodzaje nadruku reklamowego

Druk materiałów reklamowychJednak sam materiał to nie wszystko, reklama nie mogła by być reklamą bez umieszczenia na niej nadruku. Obecnie stosowane są różne formy nadruku:

  • sitodruk (nakładanie farb z wykorzystaniem szczęściokolorowego sita, wykonuje się go na każdym materiale, koszulkach, papierze, szkle, foli monomerycznej, gadżetach reklamowych itp.)
  • DTG (technika umożliwia wykonanie druku pełno kolorowego z tonalnymi przejściami, metoda ta stosowana jest najczęściej na tkaninach bawełnianych)
  • termonadruk (polega na wgrzewaniu w materiał specjalnej folii za pomocą prasy, stosowana na tworzywach sztucznych)
  • nadruk transferowy (wykonywany za pomocą kolorowej drukarki transferowej)
  • nadruk solwentowy (jest to najtrwalsza forma, druk wnika w strukturę podłoża)
  • sublimacja (nadruk stosowany na materiałach zawierających 100% poliestru)

Podnośniki koszowe czyli sposób montażu reklamy

wynajęty podnośnik koszowySam wybór reklamy i formy nadruku to nie wszytko, ponieważ jeszcze trzeba umieścić ją umieścić na wybranym przez nas miejscu. Do tego zazwyczaj stosuje się podnośniki koszowe. Charakteryzują się one odmiennym napędem, wysięgiem oraz funkcjonalnością, dlatego możemy wyróżnić różne ich rodzaje. Ze względu na typ budowy możemy wyróżnić: podnośniki n a podwoziu przyczepy charakteryzujące się niewielką wagą oraz kompaktowymi wymiarami, są one stosowane na podłożach gdzie wjazd ciężkimi pojazdami jest uniemożliwiony, wysokość robocza ma od 12 do 15 m; podnośniki przegubowe mają technikę teleskopową, mogą one poruszać być wyposażone w gąsienice stalowe lub gumowe, ich wysokość robocza jest bardzo wysoka i wynosi 36 m; podnośniki nożycowe są one idealną alternatywą dla rusztowań, dodatkowo mają one możliwość przemieszczania się pomiędzy dwoma punktami, ich wysokość robocza dochodzi maksymalnie do 22 m; podnośniki masztowe często nazywane są również windami osobowymi, ponieważ mają możliwość podnoszenia w tej samej płaszczyźnie co winda, przydatne są one do pracy na wysokościach do 16 m; podnośniki umieszczone na pojazdach, najczęściej są to ciężarówki, jest to rodzaj najbardziej wydajnych podnośników o najwyższym zasięgu roboczym 83 m; Usługi firm zajmujących się wieszaniem reklam możemy znaleźć nie tylko w najbardziej rozwiniętych gospodarczo jak Warszawa czy Poznań, ale również i w tych mniejszych. Posiadając odpowiednie uprawnienia, możemy również samodzielnie wynająć podnośnik.

Kto może wykonywać prace wysokościowe?

usługi alpinistyczneMianem pracy na wysokościach nazywamy wszystkie zajęcia wykonywane na rusztowaniach, pomostach, podestach, słupach, masztach, podnośnikach i innych powierzchniach znajdujących się na wysokości przynajmniej 1 metra. Ponieważ przy wykonywaniu takich czynności grozi możliwość upadku, wymagane jest posiadanie:

  • szkolenia z zakresu BHP oraz instruktażu stanowiskowego zapoznających z charakterem tej pracy, zagrożeniami ich skutkami i przyczynami;
  • aktualnego orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do wykonywania zawodu;
  • umiejętności posługiwania się środkami ochrony indywidualnej i urządzeniami zabezpieczającymi;
  • kwalifikacji i umiejętności posługiwania się urządzeniami służącymi do transportu poziomego i pionowego

Oczywiście korzystanie z tego typu usług musi być dostosowane do konkretnego projektu. Czasami lepszym wyborem mogą się okazać podnośniki koszowe.


Dokładniejsze informacje na ten temat są dostępne na:

  • Poland Media – strona internetowa firmy z Poznania tworzącej systemy roll up
  • Wirtualnemedia.pl – serwis internetowy poświęcony mediom i reklamie
  • Auto-Lift – witryna internetowa firmy z Warszawy oferującej podnośniki koszowe na wynajem

Posumowanie

O ile wybór i miejsce reklamy leży w Twojej kwestii o tyle jej zamontowanie już nie. Dlatego właśnie powstało wiele firm się tym zajmujących, zaopatrzonych w pracowników wykwalifikowanych do pracy na wysokościach.