Reklamy mają duży wpływ na ludzi. Zachęcają nas do zakupów, odwiedzania miejsc czy korzystania z najnowszych promocji. Czyhają na nas z każdego kąta – widzimy je w telewizji, w Internecie, słyszymy w radiu, a także spotykamy je na ulicach, gdy podróżujemy samochodem lub środkami komunikacji.
Jak reklamy zewnętrzne działają na ludzi?
Najczęściej spotykanymi rodzajami reklam są reklamy zewnętrzne. Są to wszelkiego rodzaju billboardy, szyldy czy panele reklamowe. Możemy je spotkać na wielu budynkach, na poboczach oraz na pasach zieleni dzielących ruch uliczny na połowę. Bardzo często przedstawiają one nowo otwarte sklepy i zachęcają do ich odwiedzenia, najlepsze promocje w dużych marketach oraz firmy i usługi, chcące zareklamować się w miejscu odległym od ich siedziby. Przykładowo reklama zewnętrzna z Torunia znajduje się w Bydgoszczy i zachęca mieszkańców tego drugiego miasta, aby odwiedzili oni swoich „sąsiadów” i skorzystali z usług reklamującej się marki, firmy. Reklamy zewnętrzne to sposób na pozyskanie nowych klientów. Nie da się ukryć, że najbardziej zwraca się uwagę na niestandardowe formy takich reklam, a mianowicie oklejenie całych budynków lub reklamę zawierającą formy trójwymiarowe. Ludzie dostrzegają także, gdy takich reklam w ich otoczeniu jest przesyt, jedna goni drugą i nie pozostawiają wolnej przestrzeni w miejskim krajobrazie. Często taki widok wywołuje negatywne emocje wśród odbiorców i działa odwrotnie niż powinien – zamiast zachęcać ludzi do skorzystania z danej usługi lub promocji, zniechęca ich do odwiedzenia takiej firmy czy miejsca. Krytykowane są także reklamy umieszczone w pobliżu dróg, ponieważ dekoncentrują one kierowców i odwracają ich uwagę od tego, co dzieje się na szosie.
Jednak czy wszystkie reklamy są złe? Oczywiście, że nie! Reklamy spełniają swoje zadanie i umieszczone mądrze oraz nie narzucające się potencjalnemu klientowi mogą cieszyć oko oraz zachęcać do korzystania z reklamowanych usług.