Przejdź do treści

Wszechobecna reklama – nadruk na artykuły reklamowe

Kluczem do osiągnięcia sukcesu firmy, prowadzącej jakąkolwiek działalność, czy to usługową, czy też handlową, zawsze było, jest i będzie, dotarcie do potencjalnego Odbiorcy. Żeby odbiorca mógł stać się konsumentem oferowanego produktu, musi najpierw ten towar zobaczyć, a dopiero później przekonać się o jego przydatności.

 

Kampania marketingowa

Każdy produkt i wszystkie usługi mają swoich odbiorców, trzeba do nich tylko skutecznie dotrzeć. Pierwszym krokiem do tego, jest odpowiednio przeprowadzona kampania marketingowa, opierająca się na skutecznej reklamie. W obecnych czasach, na rynku panuje, tak duża konkurencja, że dotarcie do odbiorcy nie jest łatwe i nierzadko wymaga podjęcia ciężko przemyślanych kroków. Mnogość firm oferujących te same usługi/towary, sprawiła, że w dzisiejszych czasach, reklama jest obecna niemal wszędzie, a specjaliści od marketingu prześcigają się w kreowaniu nowych koncepcji.

Skuteczna reklama powinna przede wszystkim określić tzw. target, czyli model grupy docelowej, do której kierowany jest reklamowany przedmiot.

broker-145545_640Modelowe grupy odbiorców mogą charakteryzować się i być określane względem

  • wieku,
  • statusu społecznego,
  • płci,
  • zajęć wykonywanych na co dzień,
  • wykształcenia,
  • miejsca zamieszkania,
  • hobby

i wielu, wielu innych determinant, w zależności od towaru, z którym chcemy dotrzeć do odbiorcy.

 

news-530220_640Reklama a branża

Nie ulega wątpliwości, że są usługi, które mają łatwo zdefiniowany target i potrafią w prosty sposób zainteresować swoich potencjalnych nabywców bez podejmowania specjalnie wyszukanych strategii marketingowych. Weźmy na przykład kursy językowe oferowane przez prywatne firmy. W tym wypadku zachodzi duże prawdopodobieństwo, że wystarczającą formą promocji celem dotarcia i złowienia chętnych klientów, będą rozdawane przechodniom ulotki, w pobliżach uniwersytetów, szkół czy nawet pubów zlokalizowanych na miasteczkach uniwersyteckich. Po pierwsze, najczęściej bywalcy takich kursów to młodzież licealna lub studencka, a więc dopasowane jest miejsce i forma prowadzonej promocji względem czynnika wiekowego targetu. Drugi aspekt opiera się wokół założenia, iż ta grupa wiekowa, jest w stanie zaufać kolportowanej na ulicy formie reklamy. Inaczej przedstawiałaby się sytuacja gdyby sprzedający oferował np. suplementy diety, których stosowanie usprawniałoby pamięć, zdolność koncentracji i wspomagało pracę serca. Tu, docelową, modelową grupą odbiorców, byliby ludzie starsi. Rozdawanie ulotek na ulicy nie zdałoby egzaminu, przedstawiciele tej grupy targetowej, to raczej tradycjonaliści, nie nawykli do nowoczesnych form promocji, dla których taki kolportaż prędzej kojarzy się z nagabywaniem i „”wciskaniem””, chęcią oszustwa. Inaczej poziom zaufania do takiej formy kształtuje się u młodzieży, którzy znają takie metody od małego i jest to dla nich coś naturalnego.

 

business-card-586272_640Sposób dotarcia do odbiorcy musi być przemyślany.

Jednakże, każde działania reklamowe opierają się na perswazji, a idealnym środkiem tejże, jest język i obraz. Dla wielu towarów formą alternatywnej promocji są coraz chętniej produkowane torby z nadrukiem. To tani koszt produkcji i praktycznie ciągła, darmowa reklama. Wyobraźmy sobie np. zlot piwoszy, zjazd miłośników gier komputerowych czy targi książki. Koncerny produkujące browar, firmy programujące gry czy wydawnictwa, bardzo często przygotowują różne gadżety, najczęściej w postaci koszulek czy właśnie torb z nadrukami prezentującymi swoje logo. To idealny pomysł na nagrody w konkursach czy też po prostu na pamiątkowe podarunki dla uczestników, którzy później z dumą będą nosić gadżety firmowe z logo firmy, jako świadectwo uczestnictwa, będąc tym samym chodzącą reklamą/promocją, za każdym razem, kiedy wyjdą na miasto.

Przekaz graficzny trafia do nas, nawet jeśli dzieje się to nieświadomie. Przy takim zalewie konkurencyjności, nawet jeśli jesteśmy zainteresowani danym przedmiotem, to nie jesteśmy w stanie sprawdzić oferty każdego producenta. Zazwyczaj, zapoznajemy się z ofertą kilku firm, które znamy właśnie z różnego rodzaju reklamy, których nazwy siedzą gdzieś w pamięci, trafiając tam właśnie po przez patrzenie na firmowe logo, na koszulkach, torbach czy poprzez inne, podobne formy promocji.

Ciekawym pomysłem na dotarcie do odbiorcy mogą być naklejki z firmowymi motywami. Można je dodawać za darmo do zamówień. Na pewno przynajmniej część z nich, zostanie wykorzystana przez nabywcę jako ozdoba kubka czy notatnika, których używamy w pracy/szkole lub zostaną naklejone na szafkę pracowniczą. W ten sposób również zyskujemy darmową reklamę, której koszt produkcji jest niewielki, a znaki firmowe będzie oglądać wielu ludzi, pracownicy, klienci i uczniowie.

 


 

 

card-36777_640Źródła artykułu:

 


 

 

magnifying-glass-562570_640Warto rozważyć alternatywne środki promocji.

Nawet nie zdajemy sobie spawy, jak duża część reklamy trafia do naszej pamięci, nawet jeśli dzieje się to bez naszej świadomości. Kiedy zaczynamy potrzebować czegoś konkretnego, w naszej głowie pojawiają się nazwy firm i producentów, które właśnie widzieliśmy np. na torbie u kogoś mijanego na ulicy lub na kubku sprzedawcy w sklepie. Dodatkowo warto pamiętać, że reklama, nie tylko uzmysławia potrzebę, ale i ją wręcz kreuję. Patrząc na koszulkę z nadrukiem, który nam się podoba, prędzej czy później, zaczynamy odczuwać potrzebę jej posiadania.

 

Dodaj komentarz